Med sine 800 000 antall kunder i Sverige, 760 bensinstasjoner, 3500 ansatte og Circle K Extra kundeprogram har vi fått muligheten av å skreddersy Circle K sin første bilforsikring. Sammen med Circle K har vi utarbeidet ulike verdiforslag som testes på 60 000 av deres kunder. I mai 2022 solgte Circle K sin første bilforsikring i Sverige med verdens enkleste heldigitale kjøpsløsning. Circle K har et stort kundevolum og et attraktivt kundelojalitetsprogram, og ønsket å tilby verdiøkende tjenester til sine kunder gjennom et partnerskap med Digisure.
Vårt formål er alltid å skreddersy løsninger etter våre partneres behov. Tidlig i samarbeidet med Circle K ønsket de å A/B teste produktet før forsikringen ble lansert. Etter en vellykket A/B testing iverksatte vi en forenklet lansering mot et fåtall kunder, eller såkalt “soft launch”. Formålet med “soft launchen” var å teste ut hvilke av verdiforslagene som fungerte best. I arbeidet med verdiforslag var det essensielt å forstå behovene til medlemmene i Circle K EXTRA.
Resultatet fra “soft launchen” viste oss at kundene til Circle K er meget interessert i bilforsikringen de har blitt tilbudt. Gjennom en enkel og smart kjøpsløsning har Circle K fått muligheten til å tilby medlemmene sine en banebrytende forsikring som tilbyr brukere en prissammenligning på kun 1 minutt.